Bagage

25 september 2015 - Roermond, Nederland

De voorbereidingen zijn van start gegaan.
Over een paar dagen kan ik aan mijn weekreis beginnen. Al langer speel ik met de gedachte om een motorreis vanuit Nederland binnendoor naar Zuid-Frankrijk te maken. De Napoleon route, ik kreeg de tip een paar weken terug. Een toeristische route zonder autobaan binnendoor ,,Dat zou je moeten doen.''.

Goed idee.

....

De checklist is nu toch aardig afgevinkt. Kampeerspullen grotendeels aanwezig , banden op spanning gebracht en het oliepeil nagekeken. Check; Bepakt en gespannen, almost ready for departure...Charme en avontuurlijk wordt het genoemd  -om zonder al te veel ruimte voor bagage en jezelf daarmee beperken, op pad te gaan zodat alleen het lichtste en compactste mee kan;  kamperen met de motor. Wát een leuk idee. Ik moet eerlijk bekennen dat ik gister enthousiaster was dan vandaag.

Vandaag 25-9, de eerste keer dat ik mijn nieuwe spulletjes heb uitgezet. Het viel niet eens tegen. Het tentje stond wonderbaarlijk binnen 15 minuten in de tuin. Rechtop en gepind in de grond. Wat dat betreft tevreden. Leuk tentje. Afbreken, oprollen en zorgen dat de tent weer in dat belachelijk klein tasje past, is een ander verhaal. De bedoeling natuurlijk van dat Klote tasje - ik heb het inmiddels een naam gegeven vandaar de hoofdletter -  is dat je de tent en allerlei andere zaken zo klein mogelijk kan houden om te vervoeren. En toch is mijn conclusie dat het allemaal wat tegenvalt.

Dat te bedenken dat je met een 45L textiele seatbag, tanktas ala 25 liter en een rolbag van 25L aardig vooruit komt. Nou, om je een idee te geven: nee. Je koopt het lichtste en compactste kampeerspul wat je denkt nodig te hebben en toch kom ik te krap uit. Te. Ik ben bang dat ik wat aangekocht materiaal moet achterlaten. Morgenvroeg komt er een nieuwe poging om het efficiënter in te pakken. Inklapbaar, compact, ultralicht, het zijn geen garanties dat het ook mee kan.

Het is niet eens zo dat ik veel meeneem, voor mijn behoeftes misschien zelfs te weinig. Met een cilinder bepakte rolmat, slaapzak en tent is het altijd even passen en meten en zijn de grote ruimtes al gevuld. Even afwegen wat ik eventueel wel/niet meeneem. Ik ga tenslotte kamperen, dan maar wat minder luxe en wat meer primitief.

streep gerust mee.

-remschijfslot (onder buggy)
-motorhoes,compact , voor snachts
-kettingspray
-regenpak op de motor
-eten (zakjes weinig ruimte)
-soepzakjes
-flesjes water
-gele zonnebril voor avond rijden
-klein EHBO kitje

-seatbag
-flybag (rol)
-motorpak gedurende de dag

**nog aan te schaffen

geschatte reisduur 7+ dagen.

1. Ronaldodites:
    Zal goed en leuk zijn
  2. Ronaldodites:
    Zal goed en leuk zijn
  3. Hans Anders:
    27 september 2015
    Ik ben erg benieuwd naar je reis. Stoer dat je dit gaat doen. Alleen als ik je hele lijst zie wat je wilt meenemen kan je beter met een camper gaan. Je kunt natuurlijk ook eten onderweg halen. Succes!!
  4. Jasper van Deursen:
    27 september 2015
    @Johan Der...ow wacht, Jeroen;)
    Valt wel mee hoor. De lijst is lang maar allemaal klein van formaat.
    Het zijn vooral de eerste 3.
  5. Ingrid Benink:
    27 september 2015
    Nog druk met de voorbereidingen maar de reis kan spoedig beginnen.
    We gaan je volgen via deze reislogger.
    Spannend maar wel heel leuk.
    Je moeder
  6. Kim:
    27 september 2015
    Wat leuk dat we jouw reis hier kunnen volgen Jasper. Succes met de laatste voorbereidingen en maak er een mooie reis van! Veel plezier!
  7. Robert:
    Dag Jasper,

Ga je wildkamperen?

Zo niet, dan haal je toch iedere dag boodschappen of je gaat uit eten. Denk goed of je al dat kookgerei nodig hebt, voedsel op een paar snelle jelle's en een flesje water na ook niet meeslepen.
    Tafel heb je niet nodig, geloof me.
    Als jouw motor van suiker is zou ik die hoes zeker meenemen. Zo niet, thuis laten.
    Als je tubeless banden hebt kan zo'n setje makkelijk zijn, bij bb bandenlichters meenemen.
    Loop nog even binnen bij een militaire dump voor een of meer compressietassen. Daar hebben ze ook goedkoop kookspul mocht je dat toch mee willen nemen. En neem daar meteen wat microvezel handdoeken mee.

Heel veel plezier!
  8. Jasper van Deursen:
    28 september 2015
    @ Robert:
    Wildkamperen zit in de planning maar kleine campings zal de voorkeur hebben. Sowieso de eerste dagen.
    Als ik de lijst zo zie zou je in eerste instantie denken dat het teveel is, echter is het niet de tafel (en zitje wat ik ben vergeten in de lijst te zetten) wat de plaats inneemt. Deze is zo compact dat er een klein plat vierkant blad overblijft, ter vergelijking met 3 opgevouwen t-shirts. Overbodige luxe ben ik met je eens. Hoe dan ook het is mij gelukt om alles mee te krijgen. Wijt ik nog kort een klein stukje over in mijn volgend verslag. De banden goed dat je het zegt, niet bij stil gestaan. Ik ga het checken. En merci!
  9. Daddy Cool:
    29 september 2015
    Mocht vandaag met Je meerijden naar Hasselt om daar de adapter voor Je tank tas op te halen.
    Respect voor de wijze hoe Je alles met Militaire precisie aan het voorbereiden bent.respect!
    Blijf Je volgen. Veel succes maar bovenal: Veel Plezier!
    DC