Wolfach

1 oktober 2015 - Wolfach, Duitsland

Na 150km vanaf Roermond richting Koblenz beginnnen de serieuze heuvels van Duitsland om mij heen te groeien.
Net voor Koblenz heb ik mijn eerste stop gemaakt. Frietje curryworst was genoeg om het vol te houden tot aankomst.

19.30 uur begon het al serieus donker te worden met nog 2.5 uur voor de boeg. De laatste kilometers waren nog redelijk zwaar en na bijna 580 kilometer en een houten kont verder kwam ik aan in Wolfach. De wegen in dit dorpje zijn donker...Heel donker. Ergens midden in het Zwarte woud begon de zoektocht naar de camping waar ik zou verblijven. Het heeft nog 20 min extra gekost tot ik er was. 22.20 uur. Van de omgeving nog niks gezien. Hetzelfde kun je zeggen van de mensen. Er was niemand. Op de deur hing een note : van 13.30 uur tot 20.00 uur is de receptie geopend. Gelukkig kon ik het grasveld zo oprijden en het tentje stond binnen 20 minuten op zijn plek. Zaklamp uit en zwart.

Over het algemeen is de reis goed gegaan. Qua verkeer geen last gehad op enkele wegwerkzaamheden na. Geen files en de wegen zijn goed te rijden. Met een gemiddelde snelheid van 125km/u is het zonder windscherm goed te doen. Bij de overgang van de A61 naar de A5 heb ik niet goed opgelet en 28 km retour omgereden. Het had erger gekund.

8 uur sochtends wakker. Apart dat je 'ineens' in de heuvels van Duitsland zit. Een groep herten aan de overkant van de weg maakt het beeld compleet. Weet ik gelijk waar het geluid snachts vandaan kwam. Kon niet plaatsen of het een zwijn of een ander roofdier was. Maar in Nederland nog nooit gehoord. Slapen ging wel goed. Ondanks dat het rond de 4 graden was niet koud gehad.

Zojuist getankt en langs een supermarkt geweest. De grote spullen in het tentje gelaten en met een slotje opslot gedaan.

Resultaat is een goed ontbijt.
De planning is nu binnendoor richting Swiss.

30 sept:
Totale km:585 km
Temperatuur: 12 graden
Gisteravond tussen de 14 en 18 graden

1. Daddy Cool:
    Da's Lekker frisjes!
    Je bent goed bezig!
    Maar goed dat het Herten zijn ipv zwijntjes of lynxen
    Eten ziet er goed uit.
    Ben Je nu richting zwitserland of ben Je het Zwarte woud nog aan het verkennen?
    Ben benieuwd naar de verdere belevenissen vandaag.
    DC
  2. Ingrid Benink:
    1 oktober 2015
    Leuk en boeiend reisverslag.
    Fijn dat het allemaal goed verloopt.
    Mooie foto's.
    Ik zie uit naar het volgende reisverslag.
    Fijne avond en voor morgen al zo vast goede reis.
  3. Hans Anders:
    1 oktober 2015
    Wat goed dat je bent vertrokken! Jammer dat ik niet automatisch een update krijg als je weer wat post. Zo te zien gaat het zover erg goed. Gelijk al een hele afstand gereden. Wat hertjes hier en daar en nog een curry met friet ook. Hoe gaat de overnachting in je tent? Heb je ook genoeg mee genomen? Nou ik ben benieuwd naar het vervolg van je reis. Gelukkig blijft het de komende dagen mooi weer. Out mon!
  4. Lysanne Wintjens:
    2 oktober 2015
    Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat!!! Je schrijft echt heel erg leuk en boeiend! Ben benieuwd naar het volgende verslag! Succes vandaag!